يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰
۳

واکنش واشنگتن پست به نقد هفته نامه پنجره درباره فارسی وان

يکشنبه ۶ تير ۱۳۸۹ ساعت ۰۸:۱۱
کد مطلب: 122137
واشنگتن پست در گزارشی به نقد هفته نامه پنجره درخصوص شبکه تلویزیونی فارسی وان واکنش نشان داد.

به گزارش جهان این روزنامه در مقاله‌ای که پنجم تیرماه منتشر کرد، به دلایل محبوبیت این شبکه تلویزیونی فارسی زبان و اعتراض مسئولانی ایران می‌پردازد. 

توماس اردبرینک، روزنامه‌نگار واشنگتن پست می‌نویسد: مجله تندرو پنجره، شماره آخرش را به فارسی وان اختصاص داده و بر روی جلدش، تصویری از مرداک با صورتی شیطانی چاپ کرده که نشان صورتی و سفید کانال فارسی وان را بر سینه دارد.

بر اساس گزارش این روزنامه، مجله پنجره می‌نویسد: مرداک یک یهودی مخفی است که می‌خواهد رسانه‌های دنیا را کنترل کند و فارسی وان را حمایت می‌کند.

مرتضی نجفی از نویسندگان مجله پنجره می‌نویسد که برنامه‌های فارسی وان ممکن است در فرهنگ غرب قابل قبول باشد، اما بر اساس این نوشته، نخستین بار است که چنین برنامه‌هایی و تا این حد مستقیم، به جامعه ایران عرضه می‌شود.

این روزنامه در ادامه مدعی شد:روز چهارشنبه پلیس به چند خانه در محله‌های شمال شهر تهران حمله کرد و دیش‌های ماهواره آنها را توقیف کرد.

روزنامه نگار واشنگتن پست براین باور است که پیش از اعلام پیروزی محمود احمدی‌نژاد در دوره دهم انتخابات ریاست جمهوری، به نظر می‌رسید که صداوسیمای جمهوری اسلامی در بعضی از ابعاد مدرن عمل می‌کرد و مناظره میان نامزدهای ریاست جمهوری رویدادی نوظهور بود.

اما به نوشته این روزنامه نگار، پس از انتخابات که چندین ماه تلاطم به دنبال داشت و نفوذ تندروها را افزایش داد، تلویزیون وقت بیشتری را برای پخش مصاحبه با هواداران دولت صرف کرد و به طور گسترده به پخش دادگاه‌های دسته‌جمعی معترضان، روزنامه‌نگاران و سیاستمداران پرداخت.


واشنگتن پست می‎‌نویسد که ایرانی‌ها دیگر شش شبکه تلویزیون دولتی ایران را با قید و بندهای مذهبی، ایدئولوژیک و سیاسی تماشا نمی‌کنند و بیننده برنامه‌های فارسی وان، از جمله سریال‌های آمریکایی «فرار از زندان»، «24» و «دهاما و گرگ» شده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خیلی جالب است. با یک مقاله پنجره تا عمق وجودشان می سوزند! خدا قوت به اهالی زحمت کش مجله پر ارزش پنجره.
کاش می شد فارسی وان را منهدم کرد!
Iran, Islamic Republic of
به جای منهدم کردن وضع برنامه های تلویزیون رو درست کنید
تا چند سال پیش سریالهای طنز شبانه پخش میکردند حالا چی؟
مثلا دیروز که عید بود تلویذیون چی نشون داد؟
مشکل از جای دیگست
به جای منهدم کردن فارسی وان مسئولان فرهنگی کشور باید رسانه ملی را از این حالت دربیاورند