يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

مسئله حجاب باید از دولت و ادارات شروع شود

شنبه ۸ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب: 116597
به گزارش سرویس زنان جهان خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: مسئله عفاف و حجاب باید از دولت و در وزارتخانه‌ها و ادارات شروع و سپس در خصوص سایر نقاط نیز تدابیر لازم اندیشیده شود.
به گزارش فارس، آیت الله محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران با اشاره به پیش رو بودن ولادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: باید بدانیم که حضرت زهرا (س) که بود و چگونه زندگی کرد و معرفت ایشان نسبت به پیامبر و امیر المومنین(ع) بسیار مهم است.
وی افزود: پیامبر اسلام(ص) فاطمه را روح و جان خود می‌دانست بر این اساس باید گفت که فاطمه همسان علی (ع) بود و ما هم باید علی (ع)و فاطمه(س) را به عنوان الگو برای تمامی انسان‌ها بدانیم.
امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران با اشاره به تفکر فلاسفه غرب اظهار داشت: در تفکر فلاسفه غرب این حقیقت که دنیا نو می‌شود و هستی به سوی نو شدن حرکت می‌کند با ظهور حضرت عیسی مسیح اتفاق خواهد افتاد بنابراین غربی‌ها به دنبال این بحث و ظهور حضرت مسیح هستند.
خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: امام(ره) این بشارت را می‌دهد که چه باشید و چه نباشید این انقلاب به نقطه‌ای می‌رود که همه‌ انبیاء و اولیا دنبال آن بودند و آن نقطه، کلمه توحید است.
وی با بیان اینکه خدمات و حرکت امام قابل نوشتن و گفتن نیست ادامه داد: فقه ما بسیار ارزشمند است و حقوق انسان‌ها در آن ارج نهاده شده است.
امامی کاشانی افزود: در گذشته فقه ما در کتابخانه‌ها بود و غبار بی اعتنایی روی آن نشسته بود و تنها مطالعه کننده آن طلاب بودند ولی با وقوع انقلاب این کتاب‌ها از کتابخانه‌ها بیرون آمد و در حال حاضر فقه اسلام در دنیا مطرح شده است و فلسفه اسلام در جهان اثر گذاشته است.
خطیب موقت نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی فضای جهانی را دگرگون کرد اظهار داشت: حضرت امام در وصیت نامه خود آورده که آنچه که ملت ایران برای آن به پاخاست و آن را دنبال کرد بالاترین و ارزشمند ترین مقصودی است که از صدر عالم تا ختم خلقت ارزشمند خواهد بود که آن همان اسلام است.
امامی کاشانی با بیان اینکه پرچم امام (ره) امروز به دست رهبر انقلاب است ابراز داشت: امیدواریم که پرچم امام (ره) به دست رهبر انقلاب به دست صاحب اصلی آن یعنی حضرت مهدی (عج) برسد.
وی با اشاره به بیانیه اخیر تهران گفت: ما کاری به آمریکا و دیگر دولت‌ها نداریم چرا که در جریان بیانیه اخیر و زحمت‌هایی که پیرامون آن کشیده شد دیدیم که دنیا به جای استقبال از این بیانیه ما را تهدید کردند و دلیل این موضوع این است که دنیای امروز دنیای توحش است.
امامی کاشانی در ادامه به بیان نکاتی از وصیت امام (ره) پرداخت و اظهار داشت: ایشان در وصیت نامه خود در خصوص مستضعفان به دولت و مجلس و سرمایه داران و افراد صاحب ثروت در کشور سفارش می‌کنند.
خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: بسیاری از افراد وجود دارند که می‌توانند به فقرا کمک نمایند در این راستا باید تلاش کرد که مشکلات کشور حل شود و درست نیست که افراد تنها به فکر خود باشند.
امامی کاشانی در خصوص لزوم ساخت خوابگاه‌های دانشجویی گفت: دانشجویان فرزندان و عزیزان ما هستند و این عده برای ادامه تحصیل نیاز به خوابگاه دارند، چرا که اگر خوابگاه برای آنها فراهم باشد هم بهتر تربیت می‌شوند و هم از نظر علمی برد بیشتری خواهند داشت.
وی در این رابطه اظهار داشت: همانطوری که مدرسه‌سازی و مسجد‌سازی خوب است ساختن خوابگاه هم ارزش زیادی دارد در این راستا باید به این امور هم توجه شود.
خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه در زمان پهلوی اگر جایی می‌گفتیم ایرانی بودیم با ما برخورد بدی صورت می‌گرفت ادامه داد: در حال حاضر در هر کجای دنیا اعلام می‌کنیم ایرانی هستیم برخورد متفاوتی با ما صورت می‌گیرد و این موضوع توسط ایرانیان با سربلندی اعلام می‌شود.
وی در ادامه با انتقاد از وضع حجاب گفت: پدران و مادران شما را با بسم الله به دنیا آوردند و با تربت سید الشهدا(ع) کام شما را باز نمودند و شما در دامن فرهنگ عاشورا بزرگ شدید در این راستا نباید حیثیت کشور را بدنام کنید.
امامی کاشانی گفت: مسئله عفاف و حجاب باید از دولت و در وزارتخانه‌ها و ادارات شروع شود و سپس در خصوص سایر نقاط نیز تدابیر لازم اندیشیده شود.
وی همچنین با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال همت و کار مضاعف به بیان حدیثی از پیامبر در این خصوص پرداخت و اظهار داشت: خدا کارهای پایین را دوست ندارد و تنها همت‌های عالی و کارهای بزرگ را می‌پسندد، بر این اساس افراد باید در اداره‌ها فعال و پویا امور را انجام دهند.
منبع : جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *