سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۴
۶۴
چه باید کرد؟

زلزله تهران از نگاه روایات و احادیث

يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب: 107667
در طی چند روز گذشته برخی از علمای تهران نسبت به وقوع زلزله درتهران هشدار دادند و مردم را به استغفار و توبه از گناهان برای جلوگیری از وقوع بلا ارشاد کردند .
زلزله تهران از نگاه روایات و احادیث
آیت الله صدیقی نیز در نماز جمعه هفته گذشته تهران افزایش مفاسد اخلاقی و گسترش زنا در جامعه را علت وقوع زلزله دانستند و امر به معروف و نهی از منکر و استغفار از گناهان و دعا به درگاه خداوند را در پیشگیری از وقوع زلزله موثر دانستند.
در همین راستا چند روایت از ائمه در مورد علت وقوع زلزله و نحوه پیشگیری از وقوع آن در ذیل آورده شده است:

رسول خدا (ص): هرگاه دعا اندک شود، بلا نازل گردد.

(مستدرك الوسائل:ج 5 ص 179 ح 5616)

رسول خدا (ص) :« در امت من زلزله اي رخ مي دهد که در آن ده هزار، بيست هزار، سي هزار نفر نابود مي شوند. (خداوند) آن را براي پرهيز کاران پند، براي مومنان رحمت، و براي کافران عذاب قرار مي دهد».

( كنز العمال: ج 41 ص 567 ح 39615)

امام صادق (ع):« اي مفضل! بينديش ... اگر کسي گفت: چرا اين زمين مي لرزد؟ (در پاسخ) به او گفته شود: زلزله و مانند آن، پند و هشدارهايي است که مردم را تهديد مي کند تا رعايت کنند و از گناهان دست بردارند».

( ميزان الحكمة: ج 1 ص 59)

رسول خدا(ص): از [وقوع] غرق [يا دفن] شدن و مسخ و زلزله چاره اي نيست! عرض كردند: اي رسول خدا! آيا در اين امت؟ فرمود: آري، هنگامي كه زنان خوانندگي كنند، و زنا را حلال شمارند، و ربا خورند، و شكار در حرم را حلال گردانند، و لباس ابريشم پوشند، و مردان به مردان و زنان به زنان بسنده كنند (هم جنس بازي كنند).

( مستدرك الوسائل: ج 6 ص 188 ح 6737)

رسول خدا(ص): هر گاه امت من ربا خورند، زلزله و ماه گرفتي رُخ دهد.

( كنز العمال: ج 14 ص 280 ح 38731)

رسول خدا(ص): هر گاه امت من ربا خورند، زلزله و ماه گرفتي رُخ دهد.

( كنز العمال: ج 14 ص 280 ح 38731)

رسول خدا(ص): هرگاه پنج چيز در ميان شما فاش شود، پنج چيز به شما راه يابد: هر گاه زنا در ميان شما فاش شود، زلزله رخ دهد.

( وسائل الشيعة (آل البيت) : ج 9 ص 26 ح 11431)

امام باقر(ع): در نامه‌ي رسول خدا [چنين] يافتم: هرگاه پس از من زنا فاش شود، مرگ ناگهاني بسيار گردد

( من لايحضره الفقيه: ج 1 ص 524 ح 1488)

رسول خدا(ص): هر گاه بنده پنهاني گناه كند، جز گنه كار را اسيب نرساند. و هرگاه آشكارا آن را انجام دهد و مورد نكوهش قرار نگيرد، همه را آسيب رساند.

( وسائل الشيعة (آل البيت : ج 9 ص 31 ح  11448)

امام علي(ع): اي مردم! همانا خداوند عزوجل عوام را به سبب گناه خواص كيفر نكند [البته] اگر خواص بدون اين كه عوامل بداند در پنهاني كارمنكر انجام دهد. [اما] اگر خواص آشكارا مرتكب منكر شود و عوام آن را تغيير ندهد، هر دو گروه از ناحيه‌ي خداوند عزوجل سزاوار كيفر مي‌گردند.

( ميزان الحكمة: ج 1 ص 763)

رسول خدا(ص): هرگاه مردم منكر را ببينند ولي آن را تغيير ندهند، نزديك است كه خداوند كيفرش را فراگيرشان كند.

(كنز العمال: ج 3 ص 70 ح 5535)

چه باید کرد

امام صادق (ع): هر بنده ای پیش از آن که خداوند عزوجل بخواهد [به خدا] رو آورد ، خداوند [به او] رو کند پیش از آن که او بخواهد و هر که به خدا پناه آورد، خدا او را حفظ کند، و خدا به هر که پیش از او رو کند و نگهش دارد برایش باکی نیست وقتی  که آسمان بر زمین بیفتد یا چیزی بر زمینیان فرود اید و بلایی آنان را فراگیرد، او در حزب خدا از هر بلایی مصون بماند. مگر نه این است که خداوند عزوجل می فرماید: {همانا پرهیزکاران در جایگاه امنی هستند}

( ثواب الأعمال: ص 129)

رسول خدا (ص): از قرائت [سوره] زلزال ملول نشوید؛ زیرا کسی که در مستحباتش آن را قرائت نماید، خداوند عزوجل هرگز زلزله ای بدو نرساند و با آن و [نیز] با صاعقه و آفتی از آفات دنیا نمیرد تا این که [به طور عادی] بمیرد

( بحار الانوار: ج56 ص 356)

رسول خدا (ص): هر که سه مرتبه بگوید: « به نام خداوند بخشنده مهربان، هیچ نیرو و قدرتی جز با خدای والا و بلند مرتبه نیست» ، خداوند متعال او را از نود و نه بلا کفایت کند که آسان ترین آن خفگی است.

( الكافي: ج 2 ص 276 ح 31)

امام علی (ع): طوفان های بلا را با دعا دف کنید؛ [زیرا] کسی که به بلای سخت گرفتار شده از [فرد] تندرستی که از بلا در امان نمی باشد به دعا نیازمند تر نیست.

( الدعوات:ص 21 ح 21)

 

امام صادق(ع): هر کس از بلایی که به او می رسد بترسد و درباره [دفع] آن به دعا برخیزد خداوند هرگز  آن بلا را بدو نشان ندهد.

( الدعوات:ص 21 ح 22)

رسول خدا (ص): هر آینه بلا به بنده نزدیک می گردد، آن گاه بنده از خدا عافیت می خواهد و خدا را یاد می کند و عافیت را حفظ می کند. و دعا و بلا تا روز رستاخیز با هم توافق دارند.

(كنز العمال: ج 2 ص 76 ح 3208)

 

رسول خدا (ص): بلا همانند قندیل ها بین آسمان و زمین آویزان است، هرگاه بنده عافیت را از پروردگارش بخواهد، خدای متعال بلا را از او برگرداند، [حتی] در حالی که برای او قطعی شده باشد.

( كنز العمال: ج 7 ص 825 ح 21560)

امام زین العابدین (ع): دعا بلای نازل شده و نازل نشده را دفع می کند.

( الكافي: ج 2 ص 472 ح 2)

امام کاظم (ع): بر شما باد دعا کردن؛ چرا که دعا برای خدا و درخواست از خدا بلا را برگرداند [حتی] در حالی که تقدیر و قضا شده باشد و جز امضای آن باقی نمانده بشد. پس هرگاه از خداوند عزوجل دعا و درخواست شد، بی درنگ بلا را برگرداند.

( الكافي: ج 2 ص 472 ح 3)

امام صادق (ع): هر که از بلایی که به او می رسد بترسد و درباره آن به دعا پیشی بگیرد، خداوند عزوجل هرگز آن بلا را بدو نشان ندهد.

( ثواب الأعمال: ص 153)

امام زین العابدین (ع): دعا پس از نزول بلا سودی ندارد.

( الكافي: ج 4 ص 88 ح 7)

امام صادق (ع) : به هر که زلزله برخورد کرد این [دعا] را بخواند: « ای [خدایی] که آسمان ها و زمین را نگاه می دارد تا نیفتد. و اگر بیفتد بعد از او هیچ کس آن ها را نگاه نمی دارد، اوست بردبار آرزنده! بر محمد و خاندانش درود فرست و بدی را از ما بازدار؛ چرا که تو بر هر چیز توانایی» .

فرمود: هر که هنگام خواب آن را بخواند، خانه بر سراو فرو نریزد انشاءالله.

( كنز العمال: ج 1 ص 479 ح 2094)

 

علی بن مهزیار گوید: به امام باقر (ع) نامه نوشتم و از وقوع زلزله زیاد در اهواز به او شکوه نمودم و عرض کردم: آیا به نظر شما از آن جا کوچ کنم؟ حضرت در پاسخ نوشت: از آن جا کوچ نکنید بلکه چهارشنبه و پنج شنبه و جمعه را روزه بگیرید و غسل کنید و لباس هایتان را پاکیزه نمایید و روز جمعه بیرون بیایید و خداوند را بخوانید که آن را از شما برطرف نماید. علی بن مهزیرا گوید: چنین کردیم تا این که زلزله آرام گرفت.

( ميزان الحكمة: ج 2 ص 871)
 
 
 
https://jahannews.com/vdcepf8zfjh87pi.b9bj.html
jahannews.com/vdcepf8zfjh87pi.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
احسنت به شما جهانی ها.واقعا پشت این سایت فکر خوابیده است.آفرین که هشدار های واقعی را می دهید و در جنگ های پوچ روزگار غرق نیستید
Iran, Islamic Republic of
چرا روایات مربوط به شکنجه را منتشر نمی کنید
منظورتون چیه؟
Iran, Islamic Republic of
بنده خود را لایق این زلزله می دانم چرا که علاوه بر گناهان خودم در نهی از منکر کوتاهی فراوان نموده ام ، بارها در پارک و کوه و خیابون با معاشقه های دختران و
پسران رو به رو شدم ، بارها با گران فروشی و کم فروشی فروشندگان رو به رو شدم و ... و هر بار جرئت برخورد نکردم
خدا به دادموم
خدا کمکمون کنه امر به امر معروف را احیا کنیم
Iran, Islamic Republic of
خدای ما را ببخش و از سر تقصیراتمان بگذر.خدایا بی ادبی ما را به حساب جهلمان بگذار نه کفران نعمت.
چی بگم
Iran, Islamic Republic of
از بخش چه باید خیلی استفاده کردم.اگر بخش چه باید کرد نبود واقعا از وحشت می مردم .قربون اسلام برم که همه اش بر پایه امید است
Iran, Islamic Republic of
چرا دروغ میگویید از خدا بترسید دیگه دارین شورش رو در میارید چرا میخواهید از مردم تهران به جرم رای ندادن به احمدی نژاد انتقام بگیرید مرگ بر شما باد که این طوری عمل میکنید ننگ خدا بر شما که هرکاری میکنید
Iran, Islamic Republic of
چرا موضوع زلزله که همیشه و همه سالها احتمالش برای تهران وجود داره یکباره انقد مورد توجه قرار گرفته؟؟؟
اینقدر ذهن مردم رو به بازی نگیرید تا امور دیگه رو پیش ببرید
Iran, Islamic Republic of
طبق آخرین اخبار حجج فساد ول مفسدین سید م.م و شیخ م.ک و همچنین مهندش نقاش متوهم بیانیه مشترک صادر کردن که این زلزله قرار فقط و فقط دولت کودتا !!! و 25 ملیون طرفدارشو از بین ببره و هیچ کاری به کاره جنبش سبز اموی و 6 ملیارد !!! طرفدارش نداره پس همچنان به فساد ادامه بدین .
خوب پس چرا این همه به خودمون زحمت بدیم و 5 میلیون نفر رو از تهران خارج کنیم. همه بشینیم خونه و دعا کنیم تا مشکل حل شه. احتمالا هر مشکل دیگه‌ای رو هم این جوری بشه حل کرد!
Iran, Islamic Republic of
؟؟؟؟؟
اکثر جوانان این کشور پاکدامن هستند و پاکی رو دوست دارند. اگر هم گاهی خطایی می کنند از فرط بیکاری است که مانع ازدواج آنهاست.
Iran, Islamic Republic of
بعضيها در همه حال فقط به فكر انتقام سياسيند مثل همان عزيزي كه فرموده اند چرا روايات مربوط به شكنجه را نمي نويسيد آيا اين خود اشاعه يك منكر بزرگ مثل دروغ نيست اينكه همه چيز را با سياسي بازي جواب دهيم و همه مسائل را با با ديد سياسي و از زاويه ناخالص سياست بنگريم خطاست كمي هم عميق باشيم و درست فكر كنيم نه از روي غرض و مرض فقط لاطائلات ببافيم زلزله را كه ديگر مثل كهريزيك نمي شود تفسير كرد به آزار و شكنجه جسمي و جنسي
وامصيبتا
Iran, Islamic Republic of
خطاب به دوستي كه فرموده بودند چرا روايات مربوط به شكنجه را نمي گوييد :
چرا نه تنها روايات بلكه آياتي كه مربوط به گناه باور كردن اخبار و شايعاتي كه فاسقان و فاسدان(بي بي سي انگلستان و دوستان!) است را منتشر نمي كنيد
Iran, Islamic Republic of
با سلام!
در صورت صلاحدید به مطلبی که با موضوع مشابه و با عنوان "نامه سرگشاده به آقای خوش وقت" در وبلاگم نوشته ام، لینک دهید!
http://realst_ory.persianblog.ir
Iran, Islamic Republic of
توجه داشته باشيم كه فاش شدن زنا يعني علني شدن آن و انجام آن به صورت آشكارا. ولي كسي را نميتوان يافت كه اين فعل حرام را به صورت آشكارا در ملا عام انجام دهد پس اين روايات مي تواند مرادي عير از متبادر به اذهان هم از زناي آشكارا داشته باشد چنانكه درحديث‌ از پيامبر(ص) است‌ كه‌ فرمود:
«لكل‌ عضو من‌ ابن‌ آدم‌ حظ‌ٌ من‌ الزنا فالعين‌ زناه‌ النظر و اللسان زناه الكلام و الأذنان زناهما السمع و اليدان زناهما البطش و الرجلان زناهما المشي و الفرج يصدق ذلك و يكذبه »
«هر يك‌ از اعضاي‌ فرزندان‌ آدم‌ حظ‌ و بهره‌اي‌ از زنا دارد كه‌ زناي‌ دو چشم‌نگاه‌ كردن‌ است‌».
Iran, Islamic Republic of
من متاسفانه ساكن شمال شهر تهران و دانشجوي يكي از دانشگاههاي مطرح دولتي هستم
روابط دوستانه ي دختر و پسر كه به حدي عادي شده كه مني كه اين روابط را ندارم در هر دو محيط(دانشگاه و محل سكونت) بسيار بسيار امل و مرتجع و عقب افتاده محسوب مي شوم
دوستي ها هم به سمت چند نفر با چند نفر پيش مي رود نه تك تك!
كافيست ساعت 9 شب به بعد در خيابون تردد كنيد يا به پارك برويد يا روزهاي شلوغ به كوه برويد ، امكان ندارد با چند صحننه ي معاشقه ي ... برخورد نكنيد ، به حدي زياد است كه اگر هم بخواهيد نبينيد با چند مورد مواجه مي شويد
در ضمن بسيار معروف است كه شبها پارك دانشجو پاتق همجنسگرايان است! شنيده ام كه سه شنبه شبها مركز خريد جام جم هم همينطور بوده!
اميدوارم نظرم را تاييد كنيد
Iran, Islamic Republic of
از شما تعجب مي كنم . دعا با ذكري را كه معصوم به عربي گفته بايد به همان زبان و با توجه به معني گفته شود . لطفا اصل ادعيه و اذكار را بگذاريد.
Iran, Islamic Republic of
افرين جهاني ها...خيلي به جا بود...ايكاش سيما اين جور احاديث را انعكاس ميداد تورا به خدا در يك تذكري به صدا و سيما بخواهيد كه اين احاديث را پوشش بدهند.....مشكات
Iran, Islamic Republic of
فراموش نکنیم قوم لوط را و اتشفشان پمپی و هرکولانو را و مرگ تمام مردم فاسق و فاسد انجا ها را .گناه همیشه باعث خشم خداوند میشود و وای به روزی که خشم خدا دامنگیر فاسدان شود که انوقت همه را شامل خواهدشود. توبه و انابه شاید سبب بخشش خدا و دادن فرصتی مجدد گردد
Iran, Islamic Republic of
روایات جالبی بود هرچند که کمتر شنیده شده اند .
در هر حال خداوند در قرآن کریم می فرماید : پرودگار هرگز قومی را به بالا هلاک نخواهد کرد در حالیکه عده ای پرهیزگار در میان آنان است.
Iran, Islamic Republic of
د. حديث از امام صادق (ع) نقل شده است كه دقيقا در مورد شهر تهران هستش خواهشا اين دو حديث را بررسي كنيد
يكي از اين احاديث در مورد فسق و فجور شهر تهران صحبت شده است و ديگري در مورد نزول عذاب و لزوم فرار از شهر تهران !
من از دفتر ايت الله مكارم پرسيدم اولي را معتبر دانستند ولي سند دومي را قوي نمي دانستند
Iran, Islamic Republic of
بسم الله
سلام

دوستان

فکری به حال توبه کنید

ایام فاطمیه نزدیک است

برنامه ریزی برای آن روز بکنیم

حضرت آیت الله حق شناس میفرمودند که بارها زلزله تهران به برکت نظر و لطف حضضرت زهرا (س) دفع شده بود

این موقعیت ممتازی !

برادران جهان نیوز !
شما که هنوز دین دارید و عقیده به قال الصادق ها و قال الباقر ها دارید

شما یک جریان سازی رو شروع کنید
با سخنران ها ..
مداح ها ...
تشکل ها ...
نهادها ...

اصلا از همین دولت بخواهید کمک کند .
ما هم تا جایی که بتونیم در رکابیم


در ضمن !

خطاب به همه نظر دهنده ها :

یا ما مسلمانیم یا نه !
یا نزول بلا را قبول داریم ی�%
Iran, Islamic Republic of
فكر مي كنم تا اينجا هم خدا خيلي با مهرباني رفتار كرده و وقوع بلا را به تأخير انداخته كه شايد ما به اشتباهات خودم پي ببريم كه اميدوارم پي برده باشم.
با تشكر از جهان
Iran, Islamic Republic of
درسته ولی کو گوش شنوا
Iran, Islamic Republic of
واقعا وحشتناک است ممنون از این که ما را به یاد مرگ و گناهانمان انداختید.بدون اغراق عرض کنم که از سایت خبری بعید بود چنین عالمانه به این موضوع بپردازد
Iran, Islamic Republic of
زنا خانمانسوز است.ای کاش مسئولین به حرف بزرگان گوش می دادند و موضوع ازدواج موقت را فرهنگ سازی می کردند اگر توجه شده بود اینقدر نرخ زنا در جامعه بالا نبود
یه عده نفسشون حق و زلزله رو پیش بینی میکنند و قطعا گناهان مردم ممکنه باعث زلزله شه. اما بزرگترین گناهان یعنی بی عدالتی
Iran, Islamic Republic of
جهان جون!

اولا دستتون درد نکنه استفاده کردم . حدّ اقل تذکر خوبی برای من ِ رو سیاه بود

ثانیا یه برنامه منظم بذار که هر چند وقت چند روایت رو که جنبه انذار و تبشیر داره توی لیست خبرهات بگذاری

باز هم ممنون
United States
اولا بزرگترین گناه سکوت در برابر ظلم حاکمان است .
ثانیا زلزله مبنای علمی داشته و وقوع آن یر اثر پدیده های فیزیکی می باشد .
شهر تهران هم در منطقه ی پر خطر از نظر احتمال وقوع زلزله قرار دارد و هر لحظه ممکن است زلزله بیاید
Iran, Islamic Republic of
برادر مثل اینکه فصل ال خطاب بودن علم را باور کردی برادر کدوم علم؟این علمی که می گی از کجا آمده دست ساز کی هست؟خود این علم را کی تائید می کنه ؟
Iran, Islamic Republic of
از اینکه در یک سایت خبری به مسائل مذهبی توجه می کنید ممنون
ولی باید حواستون باشه این باید فقط در حد انذار باشه. مبادا گرد ناامیدی و ترس و یاس رو در جامعه بپاشین که این خودش بزرگترین گناهان و خیانت هاست.
Iran, Islamic Republic of
خدايا از ان روزي كه ما را افريدي به جز گناه چيزي نديدي
Iran, Islamic Republic of
باسلام انهائی که بشکلی این مسله رو سیاسی بازی وغیرعلمی تلقی میکنن، مابایداول تکلیف خودمونو مشخص کنیم که مسلمانینم یانه ؟اگه هستیم که همه مون انشااله هستیم گناه رومیشناسیم وعواقب اونومیدونیم ومتعدددرقرآن کریم نمونه هاش رو دیدیم .داستان که برای ماتعریف نکردن .اعتقادهم داریم که همه چیزآنچه درآسمانهاوزمین است فقط به اراده خداست .پس شک نکنیم که بایدخوداری کنیم ازگناه ودیگران راهم برای ترک گناه و بدی برای مصلحت خودشان کمک کنیم ویقین داشته باشیم خدابهترین رحم کنندگان ومغفرت پذیراست .صرف نظرازترس ازبروزهرعذاب وبلائی خداراناظروشاهدواعتقداتمان راجدیترعمل نمائیم.
Iran, Islamic Republic of
غلطهای املایی متعددی وجود داشت که امید است دقت بیشتری کنید
Iran, Islamic Republic of
این دو حدیث چگونه جمع می شوند؟
1-امام زین العابدین (ع): دعا بلای نازل شده و نازل نشده را دفع می کند.

( الكافي: ج 2 ص 472 ح 2)

2-امام زین العابدین (ع): دعا پس از نزول بلا سودی ندارد.

( الكافي: ج 4 ص 88 ح 7)
آملی
Iran, Islamic Republic of
باید تفسیر احادیث را هم بخوانیم تا خوب مطلب را درک نماییم.
قضاوت از روی ظاهر حدیث کار بنده نوعی نیست ؛ علمای زیادی در رابطه با احادیث و تفسیر آنها سالها درس و بحث حوزوی خوانده اند.
ببخشید اگر که از نظرم کدورتی ایجاد شد.
Iran, Islamic Republic of
در حدیث اول منظور بلایی است که قرار بوده نازل بشه ولی با دعای قبل از بلا نازل نشده. حدیث دوم قبل از بلا دعایی نبوده
Iran, Islamic Republic of
با تشکر از اين ابتکار عمل و پند و اندرز و ارائه احاديث معصومين بزرگوار ، در تعجبم از رفتار بعضيها که با خيلي خنگند و يا خودشان را به خنگي مي زنند صحبت از گناه و رواج گناه ( چه زناي چشم چه زناي ...) فسادوفحشا و... و خشم و غضب خداوند باريتعالي که خود در قرآن نيز به آن اشاره کرده است به ميان آدمده و بايد پند بگيريم و مايه عبرت باشد براي ما نه اينکه به سياست و راي ندادن به فلاني و شکنجه و غيره ربط بدهيم صحبت از خشم و غضب و عذاب الهي در پي ناشکري و ناسپاسي و گناه است و اينکه توبه کنيم و بخود بياييم انشاالله
Iran, Islamic Republic of
نتیجه اینکه در بعضی شهرهای آسیا، اروپا و آمریکا که کارشاناز زنا گذشته باید همه......شوند؟؟
Iran, Islamic Republic of
ببخشید یه سوال دارم چرا تو کشوری مثل انگلیس که از قول شما بلاد کفر زلزله نمیاد؟
بی نام
Iran, Islamic Republic of
سلام دوست گرامی موضوع بحث در اینجا امت اسلامی و امت رسول اکرم (ص) است.
محمدهادی مؤذن جامی در بخش وبلاگ خبرآنلاین نوشت:

مثال جالب زیر از حاج آقا قرائتی نقل شده:

آدمها سه دسته اند:
- عینک!
- ملحفه!
- فرش!

وقتی یک لکه ی چایی بنشیند روی عینکت، "بلافاصله" زود آن را با "دستمال کاغذی" پاک می کنی!
وقتی همان لکه بنشیند روی ملحفه، می گذاری "سر ماه" که لباس ها و ملحفه ها جمع شد، همه را با هم با "چنگ" (زمان قدیم!) می شویی!

وقتی همان لکه بنشیند روی فرش، می گذاری "سر سال" ، با "دسته بیل" به جانش می افتی!!!
خدا ( و به تعمیم آن: ولی خدا) هم با بنده های مومنش مثل عینک رفتار می کند. بنده های پاک و زلالی که جایشان روی چشم است، تا خطا کردند، بلافاصله حالشان را می گیرد (والبته دردنیا و خفیف) .. دیگران را به موقعش تنبیه می کند آن هم با چنگ!! و آن گردن کلفت هایش را می گذارد تا چرک هایشان جمع شود (قرآن کریم: ما به کافران مهلت می دهیم تا بر کفر خویش بیافزایند) و سر سال (یا قیامت، یا هم دنیا و هم قیامت) حسسسسابی با دسته بیل(!) از شرمندگیشان در می آید!!!
Iran, Islamic Republic of
به خاطر این که اونا امامان ما رو نمیشناسن که با استفاده از تقدس اونها پول به جیب بزنن .
Iran, Islamic Republic of
سلام تشکر از مطلب خوبتون..
اما ما یزدان پرستیم و معتقد به این ذکر گوهربار > لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم.

هر عملی در این عالم بدون خواست الله محال است حال هر آنچه اومانیستها میخواهند بگویند که زلزله دلایل علمی دارد و ...

اگر داشت و قابل پیش بینی بود که همین امروز اروپای مدرن لائیک و سکولار زیر خاکسترهای آتشفشان فلج نشده بود این همه مسافر بدون پرواز نمی‌ماند، شرکت های مسافرتی این همه ضرر نمی‌کردند، رهبران سیاسی مجبور نبودند با اتوبوس منتقل شوند(مرکل). به چه چیز این علم ناقص انسان در این روزگار می‌نازید این علم همانند سینمای هالیوود فریبکارانه و البته سیاسی است از سفر به ماه دروغین تا ...

زلزله عذاب و هشدار الهی است و در آن شکی نیست اگر هم تا به امروز در این شهر پر از گناه (تهران) این امر رخ نداده بخاطر بندگان صالح خدا و شب زنده داری ایشان و گریه های ایشان در محضر الله است و البته عنایات خاص حضرت جت(عج).

به این آمار توجه کنید منبع (موعود)

بین سالهای 1000 تا 1800 میلادی یعنی طی 800 سال تنها 21 زلزله بزرگ - بین سال‌های 1800 تا 1900 یعنی طی 100 سال 18 زلزله بزرگ - بین 1900 تا 1950 میلادی 30 زلزله و بین سالهای 1950 تا 1991 93 زلزله بزرگ.

اللهی العفو ...
Iran, Islamic Republic of
آدم كشي چي اون گناهش چيه؟؟حتما ثوابم داره نه
Iran, Islamic Republic of
از نشانه های اخرالزمان که انچنان گناه بر ذهن انسانها احاطه می شود که سخنان علما و کسانی که از لحاظ دینی اطلاعات بیشتری دارند به مسخره گرفته می شه و به خرافات تعبیر می شه.البته در زمان هایه گذشته هم همین طور بوده. یکی از انها رو که همه می دانند را می گم
زمان حضرت نوح.در ان زمان گفته می شد توبه کنید به خدا رو بیارید دست از گناه بکشید عذاب نزدیک است همه در سیل به درک واصل میشوید.ولی انها هم مثل یکسری گناه کار که الان در تهران حضور دارن این پند هارو مسخره و دنبال حاشیه سازی و تخریب گویندگان آن هستند.اونها هم می گفتند تو این کویر یه قطره باران نمیاد اونوقت ما تو چه سیلی غرق میشیم.درست مثل جاهلان الان ایران
Iran, Islamic Republic of
در پاسخ به کسی که گفته آدم کشی جرم نیست باید گفت که اقدام حضرت علی در جنگ با خوارج هم آدمکشی بود!!!!!
Iran, Islamic Republic of
لطفا دست از سر پیامبر واهل بیت بردارید وبرای هر کاری حرف جدیدی از آستین در نیارید اگر امام علی اهل کشتار بود خانه نشین نمیشد ..
Iran, Islamic Republic of
باسلام ازاحاديثي كه راجع به نزول بلا انتخاب كرديد ممنونم اميدوارم به جاي بگومگوهاي بي مورد درمورد اين خبر قدري به خودمان بيائيم واز گناهان كرده ونكرده توبه كنيم ونسبت به رواج گناه درجامعه حساسيت بيشتري به خرج دهيم وبا عنايت حضرت صاحب الزمان(عج) درعزاي مادرگراميشان حضرت فاطمه زهرا(س) هربلايي از سر اين مردم برداشته شود. ان شاءالله
Iran, Islamic Republic of
خیلی متشکر از سایت خوب و پر محتوا و بدون سانسور و واقع نگرتان واقا در جامعه ما علی رغم آنچه در ظاهر دیده میشود باطن ها مملو از ایمان به خداوند وعشق به چهارده معصوم صلوات الله علیهم اجمعین میباشد و انشاءالله بلا از چنین جامع ای دور است به برکت صلوات بر پیامبدر و اولاد معصومش واستغفار به درگاه الهی
Sweden
دستتان درد نکند.همیشه دعوت به دوری از منکرات صواب فراوان بهمراه خواهد داشت.ما انسانها در برابر اراده الهی با هر نوع تفکری هیچ هستیم.خداوند به ما امر کرده است از گناه دوری کنیم و دیگران را از گناه ورزیدن بر حذر بداریم تا از بلایا محفوظ باشیم.عزیزان با این موضوع با دید فرقه ای سیاسی نگاه نکنند که شدیدا به بیراهه رفته ایم.خداوند به وقتش در هر کجا که لازم باشد بلا میفرستد چوب خدا صدا ندارد خداوند قهار است و خداوند عالم و خداوند حاکم همه چیز است.در اروپا و امریکا هم شاید بلا نازل بشود بلایی بس بزرگ ما نمیدانیم اما ما مسلمانیم ما شیعه ال محمد و علی و فاطمه زهرا علیهم السلام هستیم.از ما انتظاری بس بیشتر نسبت به دیگران است.تکلیف اسلامی خود را بخاطر چهار روز چرب و شیرین این دنیا سرسری نگیریم.عمر ما بسی کوتاه است و خداوند عز و وجل همیشه بوده و خواهد بود و اوست که ناظر بر اعمال همه موجودات است.هیچ برگی از شاخه تکان نمیخورد اگر خداوند مشیت نکند.ما ضمن انجام تکالیف دینی خود باید در زندگی کوتاهمان بسیار کوشا باشیم تا توشه ای برای ان دنیای جاودان با خود ببریم.همیشه گفته شده است از شما حرکت حرکت بسوی خوبی ها حرکت بسوی نور حرکت با اخلاق از خدای عزو وجل حرکت.دعا را هیچوقت فراموش نکنیم.خدایا ما را از بلاهای نهان و اشکارت حفظ بفرما.امین

علیرضا از فرانسه
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه بعضی ها همچنان احادیث ائمه و پیامبر اسلام را به سخره میگیرند. مثلا میگویند: چرا در کشورهای غربی که مملو از گناه است زلزله نمی آید.
واقعا انسان وقتی اینگونه سخنان را میشنود افسوس میخورد. از اینکه عده ای سطح فهم و تحلیل شان تا بدین حد ضعیف و سخیف است.
چنانچه در اغلب احادیث پیداست، بزرگان دین و علی الخصوص پیامبر عظیم الشان اسلام به واژه " امت من" پرداخته اند و نگفتند دیگران. پس این مسائل در امت اسلام که همانا امت پیامبر نیز هست، مصداق پیدا خواهد کرد و نه در امتهای غیر مسلمان.
ضمن اینکه در کشورهای غربی هم بلایای طبیعی کم نیست. روزی نیست که در اخبار خبری از سیل،زلزله، طوفان و ... را در کشورهای مختلف دنیا نشنویم.قطعا هر آدم مسلمان و روشن ضمیری در زندگی شخصی خود میتواند به راحتی نتیجه بدیها و یا خوبیهایی که مرتکب میشود را لمس و احساس کند.پس غیر منطقی نیست اگر انتایج این بدیها و یا خوبیها بر اثر عمل جمع کثیری از مردم جامعه، به کل جامعه سرایت کند.
Iran, Islamic Republic of
به نظر من خدا داره یه فرصت دیگه به ما میده تا توبه کنیم و از خواب غفلت بیاییم بیرون ولی خیلی ها اونقدر غرق 2 روز دنیا شدن که اگه بگن فردا زلزله میاد بازم تکون نمیخورن . ولی به دعا خیلی اعتقاد دارم اگه از روی اخلاص باشه اتفاقایی که حتمی ام باشه خدا اونو بر میگردونه برام خیلی پیش اومده .
pldn
Iran, Islamic Republic of
بد نیست عزیزان به مقاله زیر هم نگاهی بیندازند که بیان کرده روایتی که می گوید افزایش زنا موجب زلزله است فاقد سند صحیح است:
http://arabi-maleki.blogfa.com/post-482.aspx
Iran, Islamic Republic of
زلرله های ویرانگرکه آمارکشته هازیادیک عذاب الهی البته بی گناه جداحسابرسی میشن
دکتر رضا
Iran, Islamic Republic of
ولی من شنیدم که هر گاه حاکمان ظالم شوند زلزله نازل میشود
Iran, Islamic Republic of
بنظرفرق است بین "نازل شدن" بلا و "نزول" بلا در اولی مفهوم حتمی شدن قبل از وقوع مستتر است ولی دومی یعنی بلا بوقوع پیوسته است
elahe
Iran, Islamic Republic of
...
ل
Iran, Islamic Republic of
فقط از فساد است اما کو گوش شنوا
Iran, Islamic Republic of
سلام دوستان. توبه فقط قرآن سر گرفتن نیست توبه یعنی انسانیت وانسان بودن ...در هر شرایطی کار درست انجام دادن...میلیون ها قرآن وجود داره مسابقه قران هم همه جا هست عمل به قرآن کجاست؟؟؟؟؟؟ وقتی نابودی دیگران بی اهمیت شده وقتی انصاف مرده انتظار چه چیزی داریم ؟؟ مگر امام رضا نفرمود لا اله الا الله دژ پناهگاه است آیا شرط ورود به قلعه یک نفر نیست وآن یک نفر فقط امام همان زمان است ولی ما شرط ها را از دست دادیم ...چون در تمام عمر یکبار سراغش را نگرفتیم ودست به دامانش نشدیم....توبه یعنی معذرت از خدا که حجتش رو تنها گذاشتیم....
منتظر زمان
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت همه عزیزان هموطنم
همه احادیث ائمه (ع) و پیامبر اکرم (ص) بگونه ای نقل شده اند که جای اعراب و شک و شبه ای در اذهان جویای علم هم نمی گذارند - از شما عزیزان و همیاران بزرگوارم سئوالی دارم ؟
1 - اگر قرار بود که این احادیث درست باشند قطعا فقط مرتبط با امت پیامبر ذکر نمی شدند کما اینکه در برخی از آنها که در اینجا ذکر شده اولیای الهی ما از "امت من " یاد فرمودند که بنظر درست نمیاد - چون از حق الهی و عدالت پروردگار بدور است - آیا میتوان پذیرفت که زلزله فقط مخصوص امت گناهکار پیامبر باشد !!!! دیگر اقوام اگه گناه کنند عیبی ندارد ؟ کما اینکه در اقوام دیگر حتی لواط که بشدت منفور درگاه الهی است و خداوند قوم لوط را به خاطر این خصوصیتشان لعن و نفرین کرد، قانونی شده و رسما مورد تأییدشان قرار گرفته است.
2 - نکته دوم اینست که بلایی که از سوی خداوند مقدر گردد که انشاالله از همه ما بدور باشد ناگهانی و بدون چاره بوده و امکان گریز از آن نیست در کشورهایی که لواط و سایر گناهان کبیره نهادینه و جزو فرهنگشان شده برجها و خانه هایی میسازند که با زلزله های 5 یا 7 ریشتری اتفاقی برایشان نمی افتد و مردم بدون ترس در خانه های خود میمانند توان علمی این کشورها تا 9 ریشتر مقاومت سازه ها و ساخته هایشان را تضمین کرده و عملا ثابت شده است سئوال اینست که آیا میتوان از بلا و عقوبت الهی گریخت ؟!!!
بنابر این، این بنده حقیر درگاه پروردگار بعید می دانم که علت زلزله های مکرر در کشور عزیزم و با وجود شما هموطنان خیر و خدا ترسم بخاطر گناه عده قلیلی از هموطنانم باشه - از عقل و عدالت بدوره که خداوند بخاطر بدحجابی و یا عدم رعایت برخی احکام الهی که در کشورهای دیگر براحتی صورت می گیره فقط به ما مسلمانان ایران توجه فرموده و فقط قصد عذاب ما را داشته باشد - خصوصا که در سایر کشورهای مسلمان مانند سوریه - مصر - لیبی - مراکش - لبنان - الجزایر - تونس و ... بی حجابی و کاباره ها و مجالس شب نشینی زن و مرد یک چیز عادی و معمولیست
جسارت من حقیر را به بزرگواری خودتان ببخشید ممنون میشم اگر پاسخ بنده رو بفرمایید با تشکر از زحمات شما فرهیختگان عزیزم
الیاس
Iran, Islamic Republic of
آن طورکه شمامیگوییدنیست زیرابنابرآماررسمی کشورهای ترکیه؛پاکستان؛اندونزی؛تاجیکستان؛ج آذربایجان؛ج قرقیزستان؛الجزایر؛مراکش؛قبرس؛وارمنستان هم همانندایران سابقه زلزله های شدیدوبسیاری بوده اند درضمن کلیه کشورهای اروپای جنوبی۱-بلغارستان۲-یونان۳-آلبانی۴-صربستان۵-ایتالیا۶-اسپانیا۷-پرتغال هم درگذشته وهم دردهه های اخیرسابقه زلزله های هولناکی بوده اند؛؛همانندزلزله لیسبون درپرتغال که حدودهفتادهزارکشته داشته ودرآمریکاهم لس آنجلس وسانفرانسیسکوهم زلزله های بیشماری داشته اندباتلفاتی از۱۰۰نفرتاصدوپنجاه هزارنفر همچنین کشورهای اروپای شمالی وغربی هم گرچه زلزله خیزنیستندامادرطی جنگهای اول ودوم جهانی کشته های بیشماری داشته اند((آلمان تنهادرجنگهای اول ودوم جهانی نزدیک به بیست میلیون کشته داده که برای هفت پشتشان هم کافی است))البته خدابرایشان یک ابَر سورپرایزدارد{جنگ جهانی سوم=باروسیه وچین}که قریب الوقوع است بعدازجنگ داخلی سخت درشام(سوریه)ویمن(براساس روایات قطعی)
Iran, Islamic Republic of
پناه بر خدا می‌بریم از خدا توفیق توبه وبازگشت به سویش داریم وامربه معروف ونهی از منور انجام دهیم