يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2 Jun 2024
 
۶
۱۵
با گذشت هفت ماه از انتصاب؛

سردار میدان؛ احمدرضا رادان/ چرا باید از فرمانده جدید انتظامی کشور تقدیر کرد؟

چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب: 846389
یکی از روزنامه‌های اصلاح طلب که همراهی ویژه‌ای با آشوبگران سال گذشته داشت، در واکنش به انتصاب رادان به فرماندهی انتظامی کشور اینگونه نوشت: «رادان سر خطوط قرمز تعارف ندارد».
سردار میدان؛ احمدرضا رادان/ چرا باید از فرمانده جدید انتظامی کشور تقدیر کرد؟
گروه سیاسی جهان نيوز، حسین خان بابازاده: در شهر به ویژه در مناطق مرکزی و میدان های شلوغ که قدم می‌زنید حضور پررنگ پلیس برای مقابله با تخلفات و هنجارشکنی‌ها حس می‌شود.

تیم هایی از نیروهای فراجا در میادین اصلی مستقر شده اند تا در مقابل هنجارشکنی ها نظیر برهنگی، کشف حجاب و... برخورد لازم را داشته باشند.

این حضور پلیس از زمانی صورت گرفت که صدای اعتراض مردم در بی عملی برخی مسئولان در مقابل هنجارشکنان بلند شد.

کمی عقب تر از این زمان هم پلیس با طرح شناسایی چهره هنجارشکنان وارد میدان شد که با تذکرات پیامکی منتهی به مجازات جلوی رفتار آنها را بگیرد.

طرح برخورد با موتورسواران متخلف هم آغاز شده است. اندک حضور در سطح شهر نشان دهنده اجرای طرح جدی برخورد پلیس با راکبان موتورسیکلت است که اهل رعایت قوانین نیستند و بسیاری از آنها با پلاک مخدوش در حال تردد هستند.

دو مورد فوق از مصادیقی است که اهتمام شجاعانه فراجا به کاهش سطح تخلفات و اجرای قانون را نشان می دهد.

هفدهم دی سال گذشته سردار رادان از سوی فرماندهی کل قوا به فرماندهی انتظامی کشور منصوب شد. در حکم رهبر انقلاب صریحا بر جلب رضایت مردم در حراست از امنیت و تأمین آسایش عمومی تاکید شد.

فارغ از موارد فوق که جزو مصایق قابل مشاهده برای عموم است از جمله تاکیدهای پیوسته رادان در هفت ماه گذشته برخورد با قاچاقچیان بوده است. فرمانده جدید انتظامی کشور بارها تاکید کرده است که «سال ۱۴۰۲ سال سختی برای قاچاقچیان خواهد بود».

کشفیات پلیس اقتصادی در چهار ماهه سال ۱۴۰۲ افزایش جدی پیدا کرده است اما رادان اصرا دارد که «این مقدار کافی نیست و بایستی بیش از پیش تلاش کنید».

یکی از موضوعات مهم در حوزه "امنیت اقتصاد" برخورد با خودروهای شوتی است. سه روز پیش پلیس از توقیف ۱۰۲۲ دستگاه خودروی شوتی خبر داد.

فرمانده انتظامی کشور مبارزه با جرایم اقتصادی کلان کالای قاچاق در مبادی رسمی و غیررسمی در تمام نقاط کشور (از جنس سازمان یافته و کلان) را نیز جزو اولویت های ماموریت های فراجا می داند و از پلیس گمرک اقدامات پیشگیرانه را قبل از اقدامات مقابله‌ای خواسته است.

حمله به ماموران پلیس هم امری است که بعضی اخبار آن در حوادث اخیر مثل برجک مزه سر و یا برخی حوادث شهری دیده شده است. رادان در این باره هم قاطعانه تاکید کرد: «اعتقاد ما بر این است که هر کسی امنیت را نشانه گرفت و به مامور ما حمله کرد باید همراه با اسلحه‌ اش به زمین بیفتد».
 
تکلیف اغتشاش، آشوب، ناامنی، بی نظمی و ... هم مشخص است. این ماجرا آنقدر واضح است که حتی یکی از روزنامه‌های اصلاح طلب که همراهی ویژه‌ای با آشوبگران سال گذشته داشت، در واکنش به انتصاب رادان به فرماندهی انتظامی کشور اینگونه نوشت: «رادان سر خطوط قرمز تعارف ندارد».

احمدرضا رادان وقت شناس میدان در جبهه غرب جنگ تحمیلی، سردار رادان دهه هشتاد در قائم مقامی ناجا و بزنگاه فتنه 88، امروز فرمانده انتظامی کشور است. بارقه‌های تحول، تحرک و امید با محوریت اقتدار در هفت ماه گذشته محسوس بوده است و باید برای ادامه پرقدرت این رویکرد به انتظار نشست.

حاج مهدی سلحشور، مداح اهل بیت(ع) و از رزمندگان دفاع مقدس چندی پیش درباره رادان نوشته بود: «درگیری سنگین چند ساعته‌ای با دموکرات‌ها داشتیم و زیر آتش شدید بودیم. دوشکاچی کنارم کُپ کرده بود. یکنفر پرید پشت دوشکا و در کنار شلیک، نیروها را هدایت می‌کرد. دیدم سردار رادان است. 30 سال گذشته و او همچنان رزمنده وقت شناس میدان است و جور کُپ کرده‌ها را نیز می‌کشد. خداقوت شهید زنده.»

بیشتر بخوانید:
تشکر از سردار رادان که مردانه به میدان آمده + ۶ نکته
گزارش روزنامه اصلاح طلب درباره انتصاب سردار رادان
https://jahannews.com/vdcfcvdc1w6djma.igiw.html
jahannews.com/vdcfcvdc1w6djma.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
فعلا که سردار خوب کار نکرده
هادی
Iran, Islamic Republic of
احتمالا اشوبگری
ناراحت هستی
Iran, Islamic Republic of
سردار ، سرباز راستین امام و ولایت است. مردم در کنار سردار هستند
Iran, Islamic Republic of
خدا خیر به سردار بدهد،تنها کسی که به جای حرف ، در عمل جلوی بی حیائی ایستاده ،ایشان هستند.
Iran, Islamic Republic of
پرچمش بالا
سردار مقتدر فراجا
شهید بشی
ناصری
Iran, Islamic Republic of
باید هم سر خطوط قرمز تعارف نداشته باشد وطن فروشها وهمکاران دشمن یا همان پیاده نظام صهیونیست مواظب باشند به تحریک ارباب وکدخدا جانشان پا روی خطوط قرمز نگذارند چون اگر اجازه دهند سردار تنها نخواهد بود از خروش حزب الله بترسید
سعید
Iran, Islamic Republic of
سردار رادان دمت گرم
Iran, Islamic Republic of
دمش گرم
Iran, Islamic Republic of
افرین خان بابا
اشکذری-شی
Iran, Islamic Republic of
سلام-خیلی خوشم میادسردار میدان احمدرضا رادان گردن شعبون بی مخ های این زمان را شکست ودر هنگام خواب در مخفی گاهشان به سرغشان میروند .
Iran, Islamic Republic of
خدا قوت سردار
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
سردار عزیز خدا نگهدارت باشد و آرزوی موفقیت برای نیروی فراجا دارم
فاکر
Iran, Islamic Republic of
سردار شجاعتت قابل تقدیره
Iran, Islamic Republic of
درود بر رزمندگان مخلص و شجاع جمهوری اسلامی ، امیدواریم سردار رادان با قوت و قدرت هر چه تمامتر نفس دشمنان و ضد انقلاب و منافق و ستون پنجم ..... رو ببُره