کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یادداشت محسن هاشمی:

اگر آیت الله هاشمی فرصت پیدا میکرد زمينه‌های بسياری از مشكلات کنونی را برطرف می‌ساخت/ براي اعتلای نظام از همه‌ چيزش گذشت/ هاشمی شناسنامه انقلاب است

5 ارديبهشت 1402 ساعت 10:09

انسان فوق‌العاده‌اي در زمينه‌هاي مختلف از جمله مديريت بود، براي اعتلاي ايران و نظام جمهوري اسلامي از همه‌ چيز خود گذشت و تمام بي‌مهري‌ها و جفاها را به جان خريد تا ملت ايران سربلند باشد.


گروه سیاسی جهان نیوز: محسن هاشمی، پسر ارشد آیت الله هاشمی در تازه ترین تلاش برای زنده نگه داشتن یاد پدر به مقاله‌ یک روزنامه واکنش نشان داده و سرمقاله روزنامه جمهوري اسلامي در 30 فروردين 1402 را در یادداشت خود در روزنامه اعتماد بازنشر کرده است.

در بخشی از این مقاله آمده است:

در اينجا عده‌اي تلاش مي‌كنند بزرگان مورد توجه مردم را حتي بعد از مرگ‌شان نيز زير غبار فراموشي پنهان كنند يا با توسل به ابزارهايي براي كوچك جلوه دادن آنها با هر چه در توان دارند به ميدان بيايند. آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني نمونه بارز نخبگاني است كه در كشور ما در 20 سال آخر عمر مهجور ماند و بعد از رحلت نيز تلاش عجيبي براي كوبيدن و كوچك جلوه دادن او صورت مي‌گيرد.

كساني كه از نزديك با آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني آشنا بودند، مي‌دانند كه ايشان علاوه بر اينكه انسان فوق‌العاده‌اي در زمينه‌هاي مختلف از جمله مديريت بود، براي اعتلاي ايران و نظام جمهوري اسلامي از همه‌ چيز خود گذشت و تمام بي‌مهري‌ها و جفاها را به جان خريد تا ملت ايران سربلند باشد. كارنامه او در تمام دوران مسووليت‌هايش نشان مي‌دهد او براي عمران و آباداني ايران گام‌هاي بلندي برداشت و اگر مجال مي‌يافت زمينه‌هاي بسياري از مشكلاتي كه اكنون به آنها مبتلا هستيم را نيز برطرف مي‌ساخت. ما بايد در تكريم چنين انسان بزرگي نهايت تلاش را به عمل آوريم ولي متاسفانه عده‌اي تصور مي‌كنند با توسل به ابزار كوچك جلوه دادن او مي‌توانند افراد مورد نظر خود را بزرگ كنند. بودجه كلاني خرج مي‌كنند، وقت و نيروي زيادي صرف مي‌كنند و از اعتبار نهادهاي حكومتي وام مي‌گيرند تا خاطرات برجاي مانده از شناسنامه انقلاب را كه سند افتخار است مخدوش جلوه دهند غافل از اينكه با اين كارها آثار او ماندگارتر مي‌شود و اين جماعت روزي به اين واقعيت خواهند رسيد كه با بزرگ‌‌منش بودن مي‌توان بزرگ شد نه با ناديده گرفتن بزرگي بزرگان.»

البته که به جناب هاشمی باید یادآور شد که برجسته ترین خاطرات به جا مانده از پدر ایشان در افکار عمومی ماجرای جام زهر در سال 67، تحرکات همه جانبه و خانوادگی با محوریت خود آیت الله در فتنه پیچیده سال 88 و در نهایت افتخار تلاش برای روی کار آوردن دولت ناکارآمد روحانی و تحمیل زندگی سخت با گزاره «رأی روحانی ۳ درصد بود با حمایت من ۵۰ درصد شد» است.

درباره «محسن هاشمی» بیشتر بخوانید:
نظام نمی‌خواهد روابط ما با امریکا عادی شود!

چه کردند که دلسوزانی مثل خاتمی و روحانی به حاشیه رفتند
حضور آیت الله هاشمی در بحران‌ها باعث آرامش جامعه بود
مکتب هاشمی و تفکرش کاملا زنده و پویاست
صغری کبری محسن هاشمی با خاطرات هسته‌ای آیت الله
آقای محسن هاشمی! این توصیه دلسوزانه را جدی بگیرید

از اول انقلاب شاهد تقدیس و غلو درباره امام و رهبری بودیم!
همه محسن را مثل پدرش یک چهره سازنده می‌شناسند
مردم در حسرت عقلانیت و تدبیر آیت الله هاشمی هستند!

فیلمی درباره فائزه که محسن هاشمی باید ببیند


کد مطلب: 835429

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/835429/اگر-آیت-الله-هاشمی-فرصت-پیدا-میکرد-زمينه-های-بسياری-مشكلات-کنونی-برطرف-می-ساخت-براي-اعتلای-نظام-همه-چيزش-گذشت-شناسنامه-انقلاب

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com